Підстава 1 для скасування нарахованої пені, штрафу і визнання недійсним “карткового” кредиту: відсутність підпису позичальника під Умовами та Правилами надання банківських послуг, що опубліковані банком на сайті

Як захистити свої кошти і не сплачувати банку нараховані пеню та штрафи, які дуже часто перевищують сам борг в декілька разів?

Адвокати Адвокатського об’єднання “ВАША ЧЕСТЬ” мають значний досвід в скасуванні нарахованих банками пені, штрафу і визнання недійсними “карткових” кредитів. Будемо раді поділитись цим досвідом з Вами і допомогти у боротьбі проти свавілля банків.

На Нашому сайті опубліковано перевірені на досвіді підстави для визнання недійсним “карткового” кредиту і скасування нарахованої пені, штрафу.

У заяві Клієнта, яку він заповняє для отримання кредитної картки дрібним шрифтом пише його згода про те, щоця заява разом із Памяткою Клієнта , Умовами та правилами надання банківських послуг, а також Тарифами становить між клієнтом банком Договір надання банківських послуг; клієнт ознайомився (-лась) і згоден (-на) з Умовами та Правилами надання банківських послуг , а також з Тарифами банку, які були надані клієнту для ознайомлення в письмовому вигляді. Умови та Правила надання банківських послуг розміщені на офіційному сайті банку.”

Тобто, Договір про надання банківських послуг становлять: 

– Умови та Правила надання банківських послуг.

– Пам’ятка Клієнта.

– Тарифи.

– Заява про приєднання до Умов та Правил.

Згідно ч.1 і ч.2 статті 207 ЦК України, правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах, у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони. Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами).

Однак, банки не надають Клієнтам Умови та Правила надання банківських послуг, Пам`ятку клієнта і Тарифи, що в сукупності із Заявою свідчили б про укладений у належній формі договір між сторонами про надання банківських послуг .

В Заяві Клієнта є посилання на сайт банку, де розміщені Тарифи,Умови та Правила надання банківських послуг.

Актуальна судова практика є на стороні Клієнта.

Велика Палата Верховоного суду 09 липня 2019 року у справі № 342/180/17  винесла Постанову  [Режим доступу: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/82937856] , згідно якої:

– колегія суддів дослідила, що кредитний договір укладався на підставі договору оферти розробленої ПриватБанком. Умови оферти повинні бути чіткими і зрозумілими для споживача таких послуг.

– Верховний суд зазначив, що у заявці на приєднання відсутні умови щодо процентної ставки та відповідальності за прострочення платежів. Банк заявив, що такі умови знаходилися на сайті банку як невід`ємні частини спірного договору і в цих умовах є інформація про процентну ставку та про штрафи за прострочення сплати боргу.

– Велика Палата зазначила, що умови на сайті банку не можуть бути застосовані судом, адже, сам банк неодноразово їх змінював, а тому, мав можливість подати до суду примірник таких умов, який може містити положення, які є менш сприятливими для позичальника. На цій підставі Верховний Суд прийшов до висновку, що банк не підтвердив, які ж конкретні умови він запропонував позичальнику при підписанні анкети-заявці, так як, на поданому банком екземплярі умов відсутній підпис позичальника.

Тобто, не підписані Клієнтом Тарифи і Умови та Правила надання банківських послуг свідчать про неможливість банку надати підтвердження які ж конкретно умови банк запропонував Клієнту при підписанні заяви.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом України у справі № 6-16цс15 від 11 березня 2015 року .

Так, доказом того, що Клієнту фактично не було надано для ознайомлення Умови та Правила надання банківських послуг і Тарифи банку є те, що під ними немає жодного підпису Клієнта про ознайомлення чи про те, що він їх отримав.

Умови та правила надання банківських послуг, Пам’ятку Клієнта і Тарифи, які не були підписані Клієнтом не можна вважати складовою частиною укладеного між сторонами кредитного договору, якщо вони не містять підпису позичальника, оскільки немає підтвердження, що саме ці Умови розумів Клієнт, підписуючи Заяву.

Дана позиція підтверджується актуальною судовою практикою , зокрема:

  1. Рішенням Дніпровського районного суду м. Києва від 23.05.2017р. у справі  № 755/2307/17 [Режим доступу: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/66794330].
  2. Ухвалою Апеляційного суду міста Києва від 22.08.2017р. у справі  № 755/2307/17 [Режим доступу: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/68505906].
  3. Ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 17.11.2017р. у справі  № 755/2307/17 [Режим доступу: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/70416361].
  4. Рішенням Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області від 31.05.2018р. у справі №176/519/18 [Режим доступу: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/74381739].
  5. Постановою Дніпровського апеляційного суду від 05.02.2019р. у справі №176/519/18 [Режим доступу: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/79653555 ].

Рішенням Шполянського районного суду Черкаської області від 30.08.2018р. у справі №710/254/18 [Режим доступу: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/76177522].

Додатково, банки, як правило, не надають позичальникам Памятку Клієнта, яку також не можуть надати і не подають до суду при зверненні із позовом. Очевидно, що немає жодного підпису позичальника на Пам’ятці Клієнта, яка йому не була надана.

Той факт, що окрім заяви Клієнтом більше не підписано жодного документу, котрий банк вважає частиною кредитного договору «дає зелене світло» для позитивного вирішення справ Клієнтів у суді.

Інші перевірені на практиці способи оскарження нарахованих пені, штрафу і визнання недійсним карткового кредиту дивіться в інших Наших статтях.

У будь-якому випадку, всі документи, які банк пред’являє до суду для стягнення із Клієнта нарахових пені, штрафу, боргу потребують аналізу адвокатами для з’ясування всіх обставин справи.

Адвокати Адвокатського об’єднання “ВАША ЧЕСТЬ” допоможуть Вам ефективно захистити свої кошти.

Залишити відповідь